Yazar Salim Ender Sayar İle Keyifli Bir Röportaj

Kasım 07, 2016

Yeni bir yazar tanıdım ve kendisi bana imzalı romanını hediye etti. Kitabın adı Kızıl Çehre Operasyonu ve yazarı Salim Ender.  ☺ İmzalı kitap beni çok mutlu etti ve kitabı hemen kitaplığıma koydum. Aslında kitaba birazcık okumaya başladım ama devam edemedim. Çünkü bu aralar gerçekten çok yoğunum. Kpss nedeniyle bitirmem gereken Muhasebe ve Türkçe dersi var. Kasım sonunda da Aöf sınavları var. Yani çok çalışmalıyım. Bu güzel imzalı kitabı bu kadar yoğunluğun arasına sıkıştırmak istemiyorum. Aöf sınavından sonra rahat rahat okuyup size yorumunu mutlaka yapacağım. Bu arada şu an üniversite okuyan arkadaşlarımızın vize sınavları var onlara başarılar diliyorum.☺ Yazar Salim Ender Bey'e sorduğum soruları ve cevaplarını aşağıya bıraktım. Kendisine çok teşekkür ederim. Size kendinize iyi bakın diyerek veda ediyorum. ☺

Not: Böyle röportajlar istiyorsanız yorumda bana yazın. ☺


1. Biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?

-28 yaşında İstanbul doğumluyum. Milli Eğitim mensubu olup, açıktan Radyo Tv okuyorum. Hayallerimde kurduğum gerçeğe yakın bir dünyanın kurgusunun anlatıldığı bir kitabım var.

2. Kendinizi yazar olarak tanımlıyor musunuz?

-Okuduğum bir çok klasik romancıdan sonra kendimi anca karalaman olarak adlediyorum.

3. Yeni projeleriniz var mı?

-İlk kitabın devamını yazıyorum şu anda... Uzun soluklu bir macera olacak, bir kaç tane daha çıkabilir yani. Onun dışında denemeler yapıyorum. Bir kaç taslak halinde bekleyen kurgum var onlara zaman zaman bölüm yazıyorum.

4. Kitabınızdan bize bahsedebilir misiniz?

Kitabım tarihi bir temele oturtulmuş, Türk Milleti'nin Anadolu ve İstanbul için gizli güçlerle mücadelesinin gotik bir tarzda anlatımın olduğu 300 sayfalık bir kitaptır.

5. Düzenli kitap okur musunuz? Okumaya ne zaman başladınız?

17 yaşında başladım okumaya ve senede 50 kitap okurum. Bir düzenim yoktur. Bazen 4 kitap birden okuduğum zamanlar da olur.

6. Yazarken kullandığınız bir teknik var mı? Zorlandığınız zamanlar oluyor mu?

Bir teknik.. öncelikle hayal, sonra kalem, kağıt ve olursa müzik. Zorlanma olduğu zamanlar sıkılmışım demektir. Hiç zorlamam ve bırakırım.

7. En çok sevdiğiniz yazarlar hangileri? Etkilendiğiniz yazarlar var mı?

Orkun Uçar, Soner Yalçın mesela, Jean grange yada Zülfi Livaneli olabilir. Sabahattin Ali unutmadan bir de o.

8. Her kitabı okur musunuz yoksa öncelik verdiğiniz bir tarz var mı?

İnanın her kitabı okurum. Mesela en son hiç tasvip etmediğim, 'Reisin 6 Saati' kitabını okudum, daha sonra şimdi elimde 'Buz yürekler' kitabı var. Sıkıcı ama sırf yazarın akıcı dili yüzünden bitireceğim.

9. Kitap okurken nelere dikkat edersiniz?

Bana ne verdiğine.. konunun insana bir şey katıp katmayacağına.

10. Ayda ortalama kaç kitap okuyorsunuz?

4 ya da 5

11. Eklemek istediğiniz bir şey var mı?

Teşekkür ederim. Güzel sorularınız için, umarım bilgilendirici olmuştur. Saygılar.

Bunları Beğenebilirsiniz

8 yorum

  1. Güzel bir röportaj olmuş. Ayda 5 kitap kendi fikrimce oldukça az. Yazarın kitabını merak ettim yakın bir zamanda temin edeceğim.

    Beni yoran tek kısım; tamamen kendi fikrimce söylüyorum tüm okunan kitaplar insana bir şeyler katar. Seçmek bana anlamsız geliyor. Röportaj olayı güzelmiş daha çok yapmalısın. Kalemine sağlık 💎

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ☺bazen kitap okumaya zaman bulamayabiliyoruz işte dün bir sayfa bile okuyamadım mesela ben ☺en azından ders kitaplarını karıştırdım. Ben de pek kitap seçmem hatta nerde pek duyulmamış kitap var elim ona gider. Teşekkür ederim yorumunuz için ben de röportajları devam ettirmekten yanayım. Sevgiler.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba iade-i ziyarete geldım, kısa ve oz bır röportaj olmuş ellerınıze sağlık ben de yenı bır yazar ogrenmıs oldum. Bu arada tarıhı konulu romanları severım

      Sil
    2. Hoşgeldiniz ☺ teşekkür ederim yine beklerim

      Sil
  3. Ne kadar güzel bir bloğun var.Şimdide röportaj maşallah :) Devamı da güzel olur tabi :)

    YanıtlaSil
  4. Yurtta çocukları tecavüz eden bir kişinin kitabı nasıl basılmış anlamış değilim biraz bu adamı araştırın gerçekleri göreceksiniz

    YanıtlaSil