Kitap Yorumu: Kırık Dökük Yaslar || Deeanne Gist

Kasım 03, 2016

Dolambaçlı yolların sonu bu kez düzlüğe varacak mı?
Hayattaki önceliklerinizin sırasını altüst edecek biri hayatınıza girdiğinde, geriye çok fazla seçenek kalmıyor.

Merhaba. ☺

Tarihi kurgu roman türünde bir kitap okudum. Kurgu Kuzey Carolina, Ashvilla yakınlarında Biltmore Malikanesi'nde geçiyor. Yıl ise Ağustos 1898.

Biltmore Malikanesi bölgenin en büyük malikanelerinden birisidir. On sekiz yaşındaki Tillie Reese'in en büyük amacı ise leydi hizmetçisi olmaktı. Leydi hizmetçiliği, kahyanın yanı sıra bir kadın için en yüksek pozisyonudur. Bu hizmetçi daima Bayan Vanderbilt'in yanıbaşında olur. Leydi hizmetçiliğinin birçok avantajı olsa da en büyük avantajı çok para kazanmasıydı. Tillie bu sayede ailesine ve etrafındakilere yardım edebilecekti.


Tillie bir rastlantıyla Mack ile tanışır. Mack'in önce babası ardından ise annesi ölmüştür. Mack aileyi birlikte tutmak istese de ikiz kardeşi Earl, Biltmore Malikanesi'ndeki işini bırakmaz ve kardeşlerinin bütün yükü Mack'e kalır.

Mack otelde çalışıp evin geçimini sağlamak istese de kardeşlerinin bakımı 13 yaşındaki kız kardeşi
Ora Lou'ya kalınca Mack erkek kardeşlerini civarlardaki evlere, kız kardeşini ise Sloop ismindeki bir adamın açtığı yetimhaneye bırakır ama Sloop'un kız kardeşini ve kızları dövmesinin ardından işler değişir. Çok para kazanıp kardeşlerini tekrar birleştirmek amacıyla Biltmore Malikanesi'nde çalışmaya başlar.

Tarihi kurgu romanları pek sevmesem de bu kitabı çok sevdim. Mack ve Tillie'nin aşkı çok samimiydi. Gerçekten bu malikane vardı ama bu hizmetkarlar yoktu. Ancak o kadar samimilerdi ki bütün her şey gözümün önünde canlandı.

Son olarak söylemek istediğim söz ise mutlaka okumalısınız. ☺ Hoşçakalın.

Kitap Adı: Kırık Dökük Yaslar
Yazarı: Deeanne Gist
Yayınevi: Sonsuz Kitap
Çeviri: Pınar Polat
Tür: Tarihi Kurgu Roman
Sayfa Sayısı: 439 sayfa

Bunları Beğenebilirsiniz

4 yorum

  1. Ben ise tam tersi tarih konulu kitapları çok seviyorum. :) sevmediğini söylediğin halde sevmişsen ben kesinlikle okumalıyım :)

    YanıtlaSil
  2. Aşk ağırlıklı bir kitaptı ☺ama çok samimiydi

    YanıtlaSil
  3. Açıkçası kitapların türünden çok kaliteli olması gerektiğine inanırım. Kitap bir şeyler öğretmeli çok satış yapmalıyım kaygısı ile yazılmamalı. Tabi benim içinde polisiye kitapların yeri ayrıdır. :):) Blogunuz çok güzel bu arada :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ☺çok satış yaparım kaygısını hissetmedim kitaptaki kişiler bana çok gerçekçi geldi ☺ben de polisiyeyi çok severim. Sevgiler.

      Sil