Kitap Yorumu: Aşkın Celladı || İrvin D. Yalom

Kasım 14, 2016

Aşkla sarıldığım ve bir solukta bitirdiğim bir kitaptan bahsetmek istiyorum şu an. Kitabı bitirdiğimde bir önceki ruh halimle sonraki ruh halim arasında dağlar kadar fark olduğunu düşündüm ve kitabın bana çok şey kattığını anladım. Pek çok kişinin eksik ya da haddi aşan yanlarını sorgulayacağından eminim. Kitabı eline alıp da kendisini o sayfaların arasında bulamayacak olan tek bir kişinin bile olmadığını iddia ediyorum. Psikoterapist Irvin D.Yalom kitabı halka nasıl sunacağını çok iyi biliyor. Birden fazla psikoterapi deneyimini bizlere sunmuş ve her terapide farklı aşamalar ama ortak kaygılar var. Varoluş kaygısı… Başında da mutlak son olan “ölüm” kaygısı… Okurken dehşete kapılmak kaçınılmaz, ama dağıttığı gibi toparlıyor da neyse ki. Kitaptan anladığım şey ise şu:
“Eğer bir insan yaşlanmaktan ya da ölmekten korkuyorsa; bunun altında, yaşamayı ertelediği birçok güzel anı vardır.”


 Kitabın ismi “Aşkın Celladı” iken aşktan bahsetmemek olmaz. Neden Aşkın Celladı? Bazı aşklar vardır ki gerçek değildir. Bazı gerçeklerden kaçmak için aşkın yumuşak kollarına sığınılır ama samimiyetsizliği fark eden o aşk, intikamını alır ve hem sahibini yakar hem de aşk duyulan kişiyi. Temelinde “kaçış” olan aşkın cellatlığını yapmakta Sayın Psikoterapistimiz. Çok da iyi yapmakta… 

Kitap Bilgileri:
Kitap Adı: Aşkın Celladı ve Diğer Psikoterapi Öyküleri
Yazarı: Irvin D. YALOM
Yayınevi: Remzi Kitabevi
Çevirmeni: Handan Saraç
Sayfa Sayısı: 303
Dili: Türkçe

TUĞBA KIRCA

Bunları Beğenebilirsiniz

8 yorum

  1. “Eğer bir insan yaşlanmaktan ya da ölmekten korkuyorsa; bunun altında, yaşamayı ertelediği birçok güzel anı vardır.”
    Süpermiş, bayıldım. :)

    YanıtlaSil
  2. güzel kitaba benziyor okumak isterim

    YanıtlaSil
  3. İlgi çekici bir kitap. Önerin için teşekkürler :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. Böyle psikoloji kitaplarını ben de çok severim meraklandım. :)

    YanıtlaSil