Kitap Yorumu: Olasılıksız || Adam Fawer

Kasım 12, 2016

İlk yayınlandığı zamanlarda çok ses getiren Adam Fawer'ın “Olasılıksız” kitabını şimdilerde okumuş bulunmaktayım. Geç olsun güç olmasın diyelim ve kültür hanemize bir kitap daha ekleyebilmiş olmamızın sevincini doyasıya yaşayalım.


“Olasılıksız” kitabını elime ilk aldığım anda hemen biteceğini anlamıştım. Daha ilk sayfadan delice sürüklüyordu. İçinde kafaları karıştırması muhtemel pek çok bilgi ve pek çok aksiyon vardı. Kitabın bu kısımlarıyla karşılaştığımda içinden çıkabilir miyim, acaba bu kitabı da bitirebilir miyim diye düşünmedim değil ama neyse ki hiç de korktuğum gibi olmadı. O kadar güzel bir anlatım dili var ki, zihni adeta o olay örgülerine bağlayıp insanı bütünlüyor.  Üstün bir zeka, üstün bir yetenek ama dertlerle dolu bir hayat… Atlatılması zor bir süreçten ipte cambaz edası ile geçiyor kahramanımız. Bu kitap sana ne kattı diye soran olur belki, şunu söyleyebilirim:
“Her olayın gerçekleşme ihtimali vardır. Bu ihtimalin yüzdesi büyük ya da küçük olabilir, ancak unutulan bir şey vardır; bir şeyin gerçekleşme ihtimali ne olursa olsun, son kararı hayat verir ve bu kararı verirken istatistiklere danışmaz. Kısacası bir şeyin olma ihtimali her zaman % 50’dir. Ya olur, ya da olmaz…”
Kitap Bilgileri: 
Yazar: Adam Fawer
Çevirmen: Şirin Yener
Yayınevi: April Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 475
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe

Bunları Beğenebilirsiniz

13 yorum

  1. Kısa süre önce okumuştum bende ve çok sevmiştim. :) Yazarın diğer kitaplarını da bulup okumayı düşünüyorum en kısa zaman da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya o kadar kitap var ki okumak istediğim benim de ☺ ama gidip gelip hep değişik tanınmamışları alıyorum

      Sil
  2. şu mat kısımları dışında çok heycanlıydı yaaaa :)

    YanıtlaSil
  3. çok sevdiğim bir kitaptı okurken çok heyecan duymuştum bir çırpıda okumuştum bu arada bloğumzda keşif etkinliği var bekleriz :)

    YanıtlaSil
  4. Bende okuyanlardanım. Şu istatistiğin işe yararlığı biraz abartılmış gibi hissetmiştim.

    YanıtlaSil
  5. Empati de çok güzeldi. Şimdi yeni kitabı da çıkmış, ben de ona bakacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni kitabı o kadar iyi değilmiş diye duydum. :( Teşekkür ederim. Sevgiler. :)

      Sil
  6. merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve bayıldım, sayfanın tasarımı da çok hoş artık takipteyim ben de buralarda yeni sayılırım siz de beni takip ederseniz çok sevinirim yazılarıma bekliyorum :)

    YanıtlaSil