Yazar Erdal Arslan İle Röportaj

Aralık 16, 2016

Merhabalar... ☺

Kısa bir süre önce Elveda Çocukluğum isimli kitabın yazarı Erdal Arslan ile röportaj yaptım...



- Öncelikle benimle röportaj yapmayı kabul ettiğiniz için teşekkür ederim.

Rica ederim. Benim için büyük mutluluk. Edebiyatın sadece yazmak ve okumak için olmadığının en güzel örneği olan yazar ve okurların birbirini tanıma fırsatı bulduğu bu güzel ortamda olmak ayrıca keyif verici. Ayrıca Bu platformu oluşturduğunuz için; asıl, ben size ve değerli kardeşinize teşekkür ederim.

- Erdal Arslan kimdir, nasıl biridir?
Bir biyografi olarak Erdal Arslan; okumayı Ve yazmayı seven, 1988 Mersin doğumlu, lisans mezunu bir devlet memurudur.
Kalbi ve Fikri düşüncelerinde ise Erdal Arslan; Özgürlükçü ve sosyalist bir yazardır. Bu kimi zaman önüne engel olarak çıksa bile uzun zamandır hastalıklar ile boğuşan ancak asla Tanrı'ya Ve de dünya yaşamına isyan etmeyen inançlı birdir. Kısacası benim yani Erdal Arslan'ın tanımı budur. Onun dışında Sen çeyrek ben yarım Ve elveda çocukluğum adlı iki yayınlanmış kitabım bulunmaktadır. Dil işçileri Edebiyat antolojisi'nde yayınlanmış dört öyküm bulunmaktadır. 2017'in ilk ayında çıkacak olan Cümle Mühendisleri antolojisine de bir öyküm ile destek vereceğim

- Yazmaya ne zaman başladınız, sizi ne tetikledi?

Aslında ben okumaya başladığımdan beri yazıyorum. İlkokul yıllarımdan beri hep yaşamımdan bir öykü basit bir hikaye çıkararak yazarım. İyi veya kötü olması hiç önemli değil. Beğendiklerim de oluyordu elbette ve ben bunları etrafımla paylaşmayı çok seviyordum. Ta ki lise sıralarının o çetrefilli, aşk ve ergenlik dolu yılları ile tanışıncaya dek. Şiir yazmaya Lise yıllarında başladım, Lise bitince de öyküler ile devam ettim. O yıllarda hastalığımdan ötürü birçok psikolojik öyküler ve şiirler yazdım. Ama bu yazdıklarımın hepsi basit bir hırsızlık sonucu maalesef çalındı. Bu yokoluştan ve de hastalığımdan ötürü uzun zaman yazamadım.
2014 yılının ilk aylarında Semiha adlı hikayemi yazmam beni bunları bir kitapta toplamaya itti. Onun sayesinde ilk kitabım olan "Sen çeyrek ben yarım"ı kaleme aldım.

- Genellikle hangi türlerde yazmayı seviyorsunuz?
Öykü yazmayı seviyorum. Ancak şiir ve deneme türünde de yazılarım var.

- En çok hangi yazarları okuyorsunuz, etkilendiğiniz ve mutlaka okunmalı dediğiniz yazarlar var mı? Kitap seçer misiniz yoksa her kitabı okur musunuz?

İkincisinden başlayayım. Asla kitap seçimi yapmam tüm türlerde okurum. Sadece yabancı kitaplara pek elim gitmez ama onları da okurum. Fakat bir kitabı beğenemezsem ve yarıda bırakırsam o kitabı asla okuyamam. Bu Tabiki kitabın kötü olduğu ile alakalı olmayabilir. Mesela bir gün (yazar ve kitap bilgisi vermeyeceğim) yetimhanede geçen hayatı anlatan bir kitaba başladım. Ancak kitabın henüz ilk sayfası beni o kadar üzdü ki... İlk sayfalarında kitabı bir kenara bıraktım. Okuyamadım.
Beğendiğim yazarları
Orhan Pamuk, Zülfü Livaneli, Yaşar Kemal, Mehmet Uzun diye sıralayabiliriz
Mutlaka okunmalı dediğim bir yazar yok. Bütün yazarlar ve tüm kitaplar mutlaka okunmalı denecek kadar değerlidir benim için.

- Yazarlık sizin mesleğiniz mi yoksa hobi olarak mı yapıyorsunuz?
Aslında mesleğim değil ama mesleğim olmasını çok istiyorum. Ancak günümüz şartlarında bu pek mümkün değil. Gerçek bir yazar olmak Ve yazarlığı meslek edinebilmek için elimden geldiğince çalışıyorum.

- Yeni projeleriniz var mı?
Evet, çok yönlü projelerim var. Mesela bir çocuk öyküsü çalışmam Ve bir roman çalışmam var. Onun dışında Cümle Mühendisleri edebiyat antolojisine de öykü hazırlıyorum. "Elveda çocukluğum" benim için başlangıç oldu. Birçok okurdan olumlu tepkiler aldım. Herkes kitabın devamının çıkıp çıkmayacağını soruyor. Onun devamını da ilerleyen zamanlarda yazmak istiyorum.

- Son olarak yazar olmak isteyenlere  önerileriniz var mı?
Birkaç önerim olabilir. Çok okumak Ve çeşitli kitaplar okumak bir yazarın Ve adayının vazgeçilmezi olmalı. Onun dışında bol bol yazmak, iyi kötü demeden yazmak lazım. Ve de en önemlisi yazar adaylarının yazdıklarına önem vermeleri ve onları paylaşmaları gerekir. Çünkü eleştirilmeden daha iyiyi yazmak mümkün değildir.

Bunları Beğenebilirsiniz

0 yorum