Kitap Yorumu: Tuzlu Kahve || Geveze

Ekim 30, 2016


"Sevgilim, bir tanem, 
Lütfen beni affet! Bütün hayatımızı bir yalan üzerine kurduğum için beni affet. Sana hayatımda bir tek kere yalan söyledim... 
Tuzlu kahvede... İlk buluştuğumuz günü hatırlıyor musun? Öyle heyecanlı ve gergindim ki, şeker diyecekken tuz çıktı ağzımdan.. Sen ve herkes bana bakarken, değiştirmeye o kadar utandım ki, yalanla devam ettim. Bu yalanın bizim ilişkimizin temeli olacağı hiç aklıma gelmemişti. Sana gerçeği anlatmayı defalarca düşündüm. Ama her defasında korkudan vazgeçtim. Şimdi ölüyorum ve artık korkmam için hiçbir sebep yok.. İşte gerçek.. Ben tuzlu kahve sevmem. O garip ve rezil bir tat.. Ama seni tanıdığım andan itibaren bu rezil kahveyi içtim. Hem de zerre pişmanlık duymadan. Seninle olmak hayatımın en büyük mutluluğuydu ve ben bu mutluluğu tuzlu kahveye borçluydum. Dünyaya bir daha gelsem, her şeyi yeniden yaşamak, seni yeniden tanımak ve bütün hayatımı yeniden seninle geçirmek isterim; ikinci bir hayat boyu tuzlu kahve içmek zorunda kalsam da..." 
Yaşlı kadının gözyaşları mektubu sırılsıklam ıslattı. Lafı açıldığında bir gün biri, kadına: 
"Tuzlu kahve nasıl bir şey?" diye soracak oldu. 
Gözleri nemlendi kadının... 
"Çok tatlı!.."

Merhabalar... ☺

Çok güzel bir kitabı okuyup bitirdim. İsmi yazının başında da görüldüğü gibi Tuzlu Kahve ve Geveze yazarı yazmış. Kitap kısa yaşanmış öykülerden oluşuyor. Şu ana kadar okuduğum derleme öykülerin en iyisiydi bence. Bazılarına önceden de rastlamıştım bazılarını ise hiç duymamıştım. Çoğu öyküden baya etkilendim ve zaman zaman da duygulandım. Benim elimdeki kitabın 5. Baskısı ve bu kadar basılmasından da belli ne kadar güzel bir kitap olduğu. ☺

Kitap Bilgileri

Kitap İsmi: Tuzlu Kahve
Yazarı: Geveze
Basımı: 5. Baskı - Eylül 2012
Yayınevi:Maviağaç Yayıncılık
Sayfa Sayıfı: 176

                                     TUĞBA KIRCA

Bunları Beğenebilirsiniz

7 yorum

  1. Okumamıştım ama merak ettim doğrusu :) Sayfa sayısı da çok olmadığına alıp hemen okumalıyım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben baya etkilendim hikayelerden ☺ hem kitap kısa hem de hikayeler yolculuklarda bile okuyabilirsiniz

      Sil
  2. Merhaba deep yazmış bende geldim takibe aldım blogumada beklerim sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki ziyaret ederim ☺hoşgeldiniz sevgiler.

      Sil
  3. Yaşasın kitap blogları diyorum! Sizi keşfetmem harika oldu. :) :)

    YanıtlaSil
  4. gerçekten de çok tatlıymış :)

    YanıtlaSil
  5. gerçekten de çok tatlıymış :)

    YanıtlaSil