Kitap Yorumu: BİR ANNENİN GÜNLÜĞÜ || SEVGİ YILDIRIM

Ekim 08, 2016


 Bir anne için her bir çocuğu ayrı ayrı özeldir. Onların ilk ağlayışı, ilk gülümsemesi, dizlerini ilk kanatışı… Onların her anı son derece kıymetlidir anneler için. Peki bütün bu anları satır satır kaydetmek mümkün mü? Elbette ki hayır ama en azından kalemin ucuna takılanlar kâğıda geçirilebilir.


Elinizde tuttuğunuz bu kitap da böyle bir çabanın sonucudur. Yürekten sızıp kaleme damlayan anılardan oluşmaktadır.


İyi okumalar!
(Tanıtım Bülteninden)


Bir annenin sınır tanımaz şefkati, yüreğinizi ısıtacak.
Merhabalar bugün size kitap okuma maratonunun Sevgi Yıldırım'ın yazdığı 'Bir Annenin Günlüğü' isimli kitaptan bahsetmek istiyorum. Yazarımız Sevgi Yıldırım dört çocuk annesi bir öğretmendir. Bir gece hastalanan çocuğunun yanında başucunda beklerken çocuklarıyla olan anılarını bir defterde toplamaya karar verir ve yazmaya başlar. Tabi ki bütün anılarını toplamak mümkün değildir ancak kalemine düşenleri toplayabilir. Bu kitapta o anılardan oluşuyor. Tabi bazı anılarının sadece çocuklarına özel olmasını istemiş ve onları kitaba eklememiş.

Bir varmış bir yokmuş. Eğer iyi bir şey olursa bir varmış olur, kötü bir şey olursa bir yokmuş olur. Mesela okulda iyi bir not alırsan bir varmış olursun, kötü bir not alırsan bir yokmuş olursun. Sen bir varmış ol her zaman, sakın bir yokmuş olma!
Bu kitapta bir annenin çocuklarına olan sevgisini, şefkatini, sıcaklığını görüyorsunuz, O bir anne ve istemese de bazen hatalar yapabiliyor. Kendisinin de söylediği gibi bu kitap bir kişisel gelişim kitabı değil. Yazar böyle bir eğitim de almamış. Yazarın eğer bu kitaptan ders çıkarmak istiyorsanız hatalarımdan ders çıkarabilirsiniz gibi bir sözü vardı.

Hava gibi insanlar vardır. Onların varlığı insana asla yük olmaz, değerleri ise ancak yokluklarında anlaşılır. Ne yapsan bunun önünü geçemezsin, onu da biliyorum.
Her ne kadar eğitimli bir insan olsa da ilk defa anne olmanın acemiliğiyle yazarımız ilk çocuğunda birçok hata yapmış ve bunları anılarına yazmaktan da çekinmemiş. Bunun dışında kitapta bir çok olay ve konu vardı. Bazen yer yer kısacık hikayelerden bahsedip çocuklarıyla yaşadığı olayları da hikayelere bağlamıştı. Bence çok güzel bir kitaptı. Anneyseniz mutlaka okuyun, kesinlikle etkileneceksiniz. Ben bir anne değilim ama beni bile çok etkiledi. :) Zaten kısacık bir kitap. Şimdilik kendinize iyi bakın hoşçakalın. :)

Yayınevi: Hayat
Yazar: Sevgi Yıldırım
Basım Tarihi: İstanbul 2013
Sayfa Sayısı: 120

                                                  
TUĞBA KIRCA

Bunları Beğenebilirsiniz

2 yorum

  1. bi daha tanıttım ayın beşinde ki güzel blogunuuuuuzuuuu :)

    YanıtlaSil
  2. Sizden baya gelenler oldu galiba ☺teşekkür ederim ben yorumlara cevap yazmaya bile zaman bulamıyorum bi facebookta paylaşıyorum yazdıklarımı

    YanıtlaSil