Kitap Yorumum: Kurtlar İmparatorluğu || Jean- Chritophe Grange

Ekim 21, 2016


Arka Kapak Yazısı:
Her şey korkuyla başladı. Ve yine korkuyla sona erecek.
"Gerçekten etkileyici bir yazar."
- The Guardian
"Grange güçlü bir kalem. Onu seviyorum."
- Anita Brookner, The Spectator
"Eleştirilere, mantığa, gerçeğe meydan okuyan bir kitap..."
- The Washington Post
"Paris'te sokak sokak, cadde cadde yaşanan bir kedi-fare oyunu... İstanbul'a kadar süren ve Nemrut Dağı'nda sona eren bir kaçma-kovalamaca... Jean-Chritophe Grance'ye yaraşır bir kitap."
- Le Monde
Seri cinayetlere, uyuşturucu kaçakçılığı, Strasbourg-Saint-Denis'deki küçük Türkiye, Fransız polisindeki iç hesaplaşmalar, tıbbın karanlık amaçları alet edilmesi.
Paris'i kana boyayan Türk mafyası. Kızıl Nehirler'in, Taş Meclisi'nin ve Leyleklerin Uçuşu'nun yazarı Grange'den yine çarpıcı, yine soluk soluğa bir roman.


 Yorumum:

Merhabalar... ☺

Yabancı yazarların kitaplarında 'Türk' ismi geçtiğinde seviniyorum. Bu kitap ise usta bir yazar olan Grange'nin kitabı ve ben ilk defa bir Grange kitabı okudum. Ama kitapta 'Türk' isminin geçmesine sevindim desem yalan olur. Üzüldüm. Ülkücüler adeta büyük bir mafya olarak gösterilmiş. Küçük çocuklardan zeki ve yetenekli olanları seçip ilkokuldan başlayarak eğiten ve büyüdüklerinde onları kullanan bir mafya... Bu durum gerçekten benim için hayalkırıklığıydı...

Kitap farklı iki olayla başlıyor. Bir taraftan kaçak yollarla Türkiye'den Fransa'ya giden Türk kızları vahşice öldürülmeye başlıyor. Bu kızların hepsi Türkiye'de aynı ilden gelmiş ve öldürüldükten sonra yüzlerinde hem çok sayıda hem de derin kesikler var...

Bu cinayetlerin araştırılması görevini ise genç dedektif Paul'a veriyorlar. Ama insanların ağzını bıçak açmıyor!

Diğer taraftan ise Anna yaşadığı bir kazadan sonra hafızasını tamamen kaybeder.

Hastalığı inceliyordur ama hiçbir gelişme yoktur. Anna bazen insanların yüzlerinin titreşimli olarak değiştiğini görmeye başlar ve korkar. Rüyalarında da değişik şeyler görüyordur ve bazen kocasını bile hiç tanımıyordur.

Anna bu durumlar karşısında şüphelenmeye başlar. Sanki kocasının yüzü ameliyatla değiştirildiği için onu tanımıyordur...

Karakterlerin Türkiye'ye gelmesine kadar çok heyecanlı ve çok güzel bir kitaptı. Kitabı o bölümlere kadar gerçekten çok başarılı buldum. Ancak sonu bana vasat geldi. Bilmiyorum, belki de ülkücüleri kötülediği için sonunu sevememişimdir. Ama onun dışında gayet başarılı bir kitaptı.

Kendinize iyi bakın. Görüşmek üzere... ☺

Kitap adı: Kurtlar İmparatorluğu
Yazarı: Jean- Chritophe Grange
Yayınevi: Doğan Kitap
Türü: Yabancı Romanlar, Polisiye , Gerilim
Yıl: 2013
Sayfa:405
Orjinal Adı: L' Empire des Loups
Çeviren: Şefket Deniz
Tuğba Kırca

Bunları Beğenebilirsiniz

4 yorum

  1. Heyy Merhaba ben Nur :)
    Takiptesin tatlım
    Bloguma da beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. ☺Hemen bakıp takip ediyorum

    YanıtlaSil
  3. okudum evet haklısın yorumunda :) bunun filmi de var :)

    YanıtlaSil
  4. Ben filme birkaç kez başladım ama bitiremedim. ☺Kitabı okuduktan sonra bir merakı kalmıyor ama uygun zamanda tekrar bakcam.

    YanıtlaSil