Umutsuz Aşıklar Sokağı- Cathy Marie Hake Kitap İncelemesi

Haziran 01, 2016

Arka Kapak Yazısı: 
Eskiden hayatı ciddiye almaz, beni hiç bir şeyin üzemeyeceğini düşünürdüm. Beni sevenlerin önerilerine kulak asmaz ve her zaman kendi bildiğimi okurdum. Ta ki önce annemi, sonra da ben küçükken bana öldüğü söylenen babamı gerçekte kaybedene kadar. Ailemi yitirmek benim hayatımda bir dönüm noktası oldu...



Kitapta olaylar 1800'lü yıllarda geçmektedir. Balon gibi şişme etekler, atlı arabalar...




Romanın ana karakteri ise Ruth isimli genç bir kızdır. Ruth zeki, şirin ve eğlencelidir. Ama Ruth'un çevresindekiler tarafından hoş görülmeyen özellikleri vardır. Bunlar düşünmeden, aklından geçeni söylemesi ve sakar olmasıdır. Ruth'un bu özellikler yüzünden başı bir çok kez belaya girmiştir ve her gittiği okuldan atılmıştır. Genç kız son gittiği okuldan da atıldığında evine döner. Ancak kötü bir sürpriz onu bekliyordur. Annesinin hastalığı ilerlemiştir ve annesi Ruth'u hiç tanımadığı hatta bilmediği babasının yanına göndermek istiyordur. Çünkü annesinin fazla ömrü kalmamıştır. Ruth'un annesinin son isteğini yerine getirmekten başka çaresi yoktur. 


Ruth günlerce süren at yolculuğundan sonra babasının yaşadığı yere ulaşır. Ancak babasının çiftlikteki ortağı olan genç ve yakışıklı Jush'tan babasının öldüğünü öğrenir.

İşte bu noktadan sonra Ruth'un hayatı farklılaşır. Babasının miras hakkına sahip olduğu için Ruth; Jush, babası, kardeşi Laney ve hizmetkarlarıyla beraber yaşamaya başlar. 

Ruth, Laney'le çok iyi anlaşır. Hatta kardeş gibi olurlar. Jush ise başlarda Ruth'un sakarlıklarıyla nasıl baş edeceğini düşünse de zaman geçtikçe Ruth'tan hoşlanmaya başlar. 



Ancak çiftlikte sıradışı olaylar gelişmeye başlar. Bu durumda Ruth ve Jush; Ruth'un babasının öldürülmesi üzerine şüphelenmeye başlar. Peki bu doğru mudur? Ruth'un babası öldürüldüyse neden öldürülmüştür ve katili kimdir? Bütün bu soruların cevabını hatta çok daha fazlasını öğrenmek istiyorsanız bu kitabı okuyabilirsiniz.


Son olarak çok akıcı bir kitaptı. Kitaptaki karakterlerin aslında tümünün özelliklerini çok beğendim. İpucu vermek istemediğim için olaylara çok fazla girmek istemiyorum. Ama okunduğunda içinden dersler çıkarılabilecek güzel bir kitaptı.

Not:
Bir olay tüm hayatını değiştirebilir.

Yayınevi: Kalipso Yayınları
Sayfa Sayısı: 398
Baskı Yılı: 2015

                                                              Verdiğim Puan: 3


Bunları Beğenebilirsiniz

1 yorum

  1. heeeey nerdesin seeeeen :) bu kitabı da sende görmüştüm okuyom şimdiiii :)

    YanıtlaSil