Pucca Serisi Kitap İncelemesi

Haziran 13, 2016

Merhabalar! İlk defa elektronik ortamda bir kitap okudum. Hatta ilkini okuduktan sonra büyük bir hızla serinin diğer iki kitabını da hemen okudum. Ben ki 'Asla telefondan veya bilgisayardan kitap okuyamam.' diyordum. Bilgisayardan hala kitap okumaya cesaret edemesem de telefonumdan okuyabildim. Ama şunu söylemeliyim ki e- kitap gerçek kitabın yerini asla tutmuyor...


E- kitap okuma macerama Pucca Günlük serisinin ilk kitabı olan 'Küçük Aptalın Büyük Dünyası' ile başladım. Aslında Pucca tanınan bir blogger ve yazdığı bu kitaplar da aslında Pucca'nın günlükleri.


Küçük Aptalın Büyük Dünyası kitabının arka kapak yazısı:

"Tek istediğim, battaniyenin altında film çekeceğim değil, film izleyeceğim bir adamdı."

Sanal dünyanın merak edilen ünlüleri raflarda yerini alıyor. Dizüstü Edebiyat Dizisi başlıyor. İlk kitap çılgınlar gibi takip edilen, Türkiye'de en fazla izleyicisi olan kişisel blog'un yazarı Pucca. Herkes onu ve yazacağı kitabı merak ediyordu.

"Aynaya son kez baktım, 'Kızım PuCCa, Allah kahretsin seni, çok harikasın lan sen!' dedim."

PuCCa çok ayıp!
PuCCa çok komik!
PuCCa âşık!
PuCCa beter bişi!

Ve sonunda, paparazziler peşinde koşmadığı halde her şeyi anlattı…

"PuCCa, aferin, iyi b*k yedin!"
Pucca'nın genel olarak üç kitabından bahsetmem gerekirse benim için tam bir çerezlik kitaplardı. Yemek yerken, çay içerken ve uyumadan önce okudum. İlk kitap hemencecik bitti. Bozuk olan gözlerim daha da bozulmasın diye daha da e- kitap okumam derken dayanamadım ikinci kitaba da başladım. :)



Pucca'nın sırasıyla ikinci ve üçüncü kitaplarının isimleri ise 've geriye kalan her şey' ile 'Allah Beni Böyle Yaratmış'. Kitapların konularından kısaca bahsedecek olursam ilk kitapta Pucca'nın üniversite aşkı olan Ankaralı sevgisinden ayrıldıktan sonra memleketi olan İzmir'e geri dönüşünü, orada ilk olarak geçirdiği depresyonları, bir kaç ay kendini eve kapattıktan sonra sonunda dışarıya çıkıp iş bulduğunu ve orada çalışan bir adama kafayı takmasını vs. anlatıyor... Olaylar da böyle gelişiyor zaten...

Kitap çok akıcı ama edebi bir yönü yok. Cümleler özensiz rastgele seçilmiş, çoğunlukla argo kelimeler yer alıyor. Türkçe'nin temel kurallarına uyulmadan yazılıp basılmış. Konusu desen kızın hayatını, yaptığı saçma sapan hareketleri anlatıyor.



Bu kızın yaptığı hareketler yüzünden bazen yerimden sıçradım. Bazen ise istemsiz olarak dişlerimi sıktım. Yalan yok bazen kahkahalarla güldüm yaşadıklarına bazen ise üzüldüm... Belki okumamışsınızdır ve okumak istersiniz diye ikinci ve üçüncü kitaptan bahsetmek istemiyorum. İkinci kitap birinci kitabın devamı niteliğindeyken, üçüncü kitap Pucca'nın Ankaralı sevgilisiyle neler yaşadığını anlatıyor.


Üçüncü kitaba başlamayı istemiyordum. Çünkü Pucca bende bağımlılık yarattı ve üçüncü kitaptan sonraki kitapların e kitap hali bende yok. Okumamak için dirensem de elimde olan son kitaba da başlayıp kitabı bitirdim. Bu okuduğum son kitaptan ilk iki kitap kadar zevk de almadım. Çünkü bütün kitapları art arda okudum ve bende alışılmışlık hissi oluşturdu. Bundan sonra seri kitapları asla art arda okumayacağım.

NOT: Serinin 3. kitabına hala kızgınım tabi Pucca'ya da. Ben ikinci kitabın devamını merak ederken Pucca gitti taa Ankaralı sevgisiyle yaşadıklarını anlattı. Kırdım notunu Pucca!

Verdiğim Puan: 2



Bunları Beğenebilirsiniz

2 yorum

  1. Şimdilerde evli bildiğim kadarı ile ama bahsi geçen eski sevgili mi bilmem :) bir de kitap konusu olarak aşk hayatını ele almış olmak, ilişkileri acaba Nasıl etkiler diye düşündüm bir an ��

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir kitap okumaya değer :D :D

    YanıtlaSil