2016 Mayıs Ayı Okuduğum Kitaplar

Haziran 16, 2016


Merhabalar... :) Biraz gecikmiş olsam da 2016 Mayıs ayında okuduğum kitapları paylaştım. 

1. Pucca Günlük Allah Beni Böyle Yaratmış

Pucca'nın okuduğum ikinci kitabından sonra bir süre boyunca artık üçüncü kitaba başlamayacağım desem de dayanamayıp üçüncü kitaba başladım.

Bu kitaba başlamak istemememin sebebi bundan sonraki kitabın e- kitap şeklinde elimde olmamasıydı. Bittiğinde kendimi çok kötü hissedeceğimi düşündüm. (Öyle de oldu.)

Bu kitaptan diğerleri kadar zevk almadım. Çünkü art arda okunan kitaplar bende alışılmış hissi uyandırdı. İkinci kitabın sonu çok heyecanlı bitmişti. Devamını çok merak ediyordum. Ancak bu üçüncü kitapta ikincinin devamı değil Pucca'nın üniversite hayatına başlaması ve Ankaralı sevgilisiyle yaşanan olaylar anlatılıyordu. Bu yüzden üzüldüm. Serinin incelemesini okumak için buraya tıklayın.
Sayfa Sayısı: 341
Verdiğim Puan: 2


2. Büyülü Kuşaklar / Margaret Mahy

Büyülü Kuşaklar, hayalet gördüğünü sanan ve günden güne korkudan hasta olan bir çocuk.

Kitapta olaylar irdelendikçe aileyle ilgili olan sırlar ortaya çıkıyor. Bu kitap sıradan bir hayalet öyküsü değil, keşfedilmeyi bekleyen sihirbaz bir çocuğun hikayesi. Kitabın içinde psikolojik ilişkiler çok güzel sindirilmiş.

Olaylar çok akıcı anlatılmış. Zaten çok ince bir kitap. Ancak içerisinde birkaç tane yazım hatası yakaladım. Anlatımı baya sade. Okunabilir bir kitap. Kitabın incelemesini okumak için buraya tıklayın.

Sayfa Sayısı: 143
Verdiğim Puan: 2

3. Hanımın Çiftliği 1 Vukuat Var / Orhan Kemal 



Evet vukuat var! Türkiye'nin  gerçekleriyle karşı karşıyasınız ve sorunlarıyla.

Bu kitapta çok değişik duygular hissedeceksiniz. Kızacaksınız, söveceksiniz, üzüleceksiniz, ağlayacaksınız ve bazen de tek kelimeyle aşk diyeceksiniz.

Aşk ve kavuşamamak...

Üçleme olan serinin ikinci kitabı da elimde var, mutlaka okuyacağım... Kitabın incelemesini okumak için buraya tıklayın.

Sayfa Sayısı: 410
Verdiğim Puan: 5



4. Beyni Bakire Aşıklar/ İnci Yeşilyurt

Öncelikle söylenilmesi gereken yazarımız 'Evlilik ve İletişim Uzmanı'dır. Ülkemizde boşanma ve şiddet olayları her geçen gün artmaktadır. Bu durumda bireylere büyük görevler düşmektedir.

Yazar bu kitabında bir tarafta eşinden boşanan Orhan'ın diğer taraftan ise henüz hamileyken boşanma kararı alan Özlem'in hayatını anlatmaktadır.

İlk olarak roman Orhan'ın hayatıyla başlıyor. Sonra Özlem'in hayatına geçiyor. Bu şekilde biraz Orhan'ın hayatı biraz Özlem'in hayatı derken kitap bitiyor.

Yazar hikayenin aralarına küçük notlar eklemiş. Bu notlar hikayenin akışını yavaşlatmadı hatta benim çok hoşuma gitti bile diyebilirim. Bence evli olun ya da olmayın herkesin okuması gereken bir başucu kitabı. Kitabın incelemesini okumak için buraya tıklayın.

Sayfa Sayısı: 216
Puan: 5 

5. Yutturmaca / Rasim Açba



Rasim Açba'nın yazdığı Yutturmaca adlı kitap Demir isimli köyde yaşayan, kırklı yaşlarda, karısı, çocukları ve anası olan karakterin bir depo elemanı işine başvurmasıyla büyük bir oyuna karışmasını anlatıyor.

Olaylar çok karışık anlatılmış. Sanki yazar romanı kurgulamakta zorlanmış. Olaylar yine kısmen akıcı olsa da aralara girip kendi düşüncelerini sürekli anlatması hoş olmamış.

Yine de sonunu beğendim. Sırf sonu için okunabilecek bir kitap...
Kitabın incelemesini okumak için buraya tıklayın.

Sayfa Sayısı: 192
Puan: 2




Bunları Beğenebilirsiniz

3 yorum

  1. Orhan Kemal'in kitabını merak ettim içinde aşk varsa güzeldir.;)

    YanıtlaSil
  2. Orhan Kemal'in kitabını merak ettim içinde aşk varsa güzeldir.;)

    YanıtlaSil
  3. Ben çok beğendim. :) Aşk ve kadınların hor görülmesi üzerine kurulu genel olarak.

    YanıtlaSil