Beyni Bakire Aşıklar/ İnci Yeşilyurt Kitap İncelemesi

Haziran 12, 2016

Merhabalar... :) Şimdi sizlere okuduğum 'Beyni Bakire Aşıklar' isimli kitaptan biraz da olsa bahsetmek istiyorum. 


Arka Kapak Yazısı:

"Evet. Aşk değil ben.
Zaten aşk bizim var ettiğimiz, bizle yaşayan bir his.
Oysa, ben kendimi onda, onu da bende görebiliyorum.
İki ayrı bedende tek insan olabilmek bu.
Yıllardır aradığım aslında kendimdi.
Kendimi buldum şükürler olsun.
Eh o zaman da aşk bizim süsümüz."


Evlilik ve İletişim Uzmanı İnci Yeşilyurt, "Beyni Bakire Aşıklar" kitabıyla evlilik ve ilişkilere yeni bir kapı açıyor.

Yazar, kadın ve erkeğin ilişkilerinde ne gibi hatalar yaptığını, yazdığı romanla ve ara ara metnin içine girdiği notlarıyla da pekiştiriyor.

Özellikle evli çiftlerin, ilişkilerini düzene sokmak ya da henüz kırılma başlamamışken hataya düşmemek için okuması gereken bir kitap.

İnci Yeşilyurt, akıcı üslubu ve gerçekçi karakteriyle bizi bir aşk masalının içine çekerken evliliğin sırlarından da bahsederek mutlu bir geleceğe doğru sürüklüyor.

"Beyni Bakire Aşıklar" evli çiftler ya da ilişki yaşamaya hazırlıklı olduğunu söyleyenler için rehber niteliğinde ama keyifli bir roman.
Yorumum:

Aslında bu kitap benim defalarca karşıma çıkmış olmasına rağmen almamak için direndim. Çünkü kitabın ismi bana ilk okuduğumda saçma geldi ve saçma sapan şeyler anlatılıyordur diye düşündüm, Oysa ki kitabı yazan kişi 'Evlilik ve İletişim Uzmanı' olmasının yanında aynı zamanda 'Aile Yaşamını Koruma Başkanı'ymış. Tabi ben önyargım yüzünden kitabın yazarına bile dikkat etmemiştim. :) Allah'tan bu kitap başka bir kitapla karışıp benim elime geçti de okudum. 

Peki kitapta anlatılan konu ne?

İnci Yeşilyurt bu kitabında hem kadının hem de erkeğin yaşadıkları ilişkilerde hangi hataları yaptıklarını, birbirlerine ne kadar aşık olup sevdiklerini düşünüp de bir zaman sonra birbirlerinden nasıl bir anda soğuduklarını ve bunun gibi pek çok sorunu romanında anlatıyor. Bu kitap evet bir roman olmasına rağmen yazar olayların arasına küçük notlar ekleyerek sorunları irdeliyor. Ben bu notlarda hiç sıkılmadım. Hatta dikkatimi bile çekti. Kitabın arkasında evli çiftlerin okuması gerektiğini söylese de ben evli değilim ve evli olmaya gerek bile yok. Hatta bir ilişkinizin de olmasına gerek yok. Bence bu kitabı evli olsun olmasın ya da ilişkisi olsun olmasın her birey okumalı. Çünkü kitap daha başından beri insanı etkiliyor ve mutlaka içinden dersler çıkarılıyor. 

Kitap bir taraftan erkek karakter olan evli ancak mutsuz ve iki çocuk babası olan Orhan'ın diğer taraftan ise bayan karakter olan ve daha hamileyken eşinden ayrılmaya karar veren Özlem'in hayatını anlatıyor. 

Benim bu kitaptan çıkardığım en büyük ders ise, evlilikten önce flört döneminde çiftlerin mutlaka birbirlerini tanımaları gerektiği, çiftlerin birbiri hakkında beklentilerinin neler olduğunu bilmeleri hatta çiftlerin kendilerini karşı tarafa yanlış şekilde tanıtmamaları gerektiğinin çok önemli olduğunu öğrendim. Öyle ki çiftlerin ailelerine de çok iş düşüyor. :) Bence bu kitaba şans verip okuyun. Sıradan bir kişisel gelişim kitabına göre çok farklı...

Sayfa Sayısı: 216
Baskı Yılı: 2013
Yayınevi: Dharma Yayınları

Verdiğim Puan: 5





Bunları Beğenebilirsiniz

0 yorum