Kitap Yorumu: İNTİHARDA POLİS | | ALİ BAYRAM

Eylül 24, 2016

OYSA O MERMİ; Sadece Seni Öldürmedi!
Değerli Meslektaşlarım, 
Polisin de adalete, insan gibi yaşamaya, insan gibi çalışmaya hakkı olduğunun farkına varılabilsin, demokrasi adına daha fazla polis yaşamına son vermesin ve bu son olsun temennisi ile İzmir Çeşme Adliye önünde kendimi şehit ediyorum..,
Umarım işe yarar, sesimiz duyulur, siz geride kalan meslektaşlarım hak ettiğiniz özlük haklarınıza, insan hakları ile insani koşullarda yaşama ve çalışma şartlarına kavuşursunuz!
Geride bıraktığım 71 yaşındaki annemi oğulsuz, 9 yaşındaki zaten annesiz büyüyen oğlumu bir de babasız, ailemi, sevenlerimi ve sevdiklerimi bensiz bıraktığım için üzgünüm.
Meslektaşlarımın "geride bıraktığım emanetlerime sahip çıkacaklarından da şüphem yoktur"

                                                                                    EROL BENZER


Polis intiharları her geçen gün artıyor, peki neden? 

Hiçbir baba çocuklarını ve eşini arkasında bırakıp gitmek istemez, Polislerimizin çalışma şartlarını, özlük haklarını ve buna bağlı olarak bozulan psikolojik durumlarını göz önüne alırsak polis intiharlarının sebebini az da olsa anlayabiliriz 

Kendisi de polis olan yazarımız Ali Bayram, Erol Benzer'in intihar haberinden esinlenerek bu kitabı yazmış.

Belki haberlerde ya da gazetelerde görmüşsünüzdür. 6 Temmuz 2013'te 37 yaşında, 13 yıllık polis memuru ve 9 yaşında bir çocuk babası Erol Benzer İzmir - Çeşme'de adliye önünde beylik tabancasıyla intihar etti. Arkasında da bir not bıraktı. Bu not kitabın arka kapağında da yer alıyor...

Ali Bayram, bu olaydan etkilenerek yazdığı bu kitabın gelirini Erol Benzer'in anısına oğlu Eray Benzer'in eğitim masraflarına hediye etmiş.

Kitabın baş karakteri ise Mesut. Karakterimiz iyi niyetli, 7 yıldır polis olan bir delikanlıdır. Mesut'un görevinin 7. yılında ise tayini Ankara'dan Diyarbakır'a çıkar. Zaten polisimizin yaşadığı sıkıntılar da bu şekilde yaşar. Hiç tanımadığı bir yer, maddi sıkıntılar ve sözlüsüyle ilişkisindeki problemler polisimizin ana sorunlarıdır. 

Kitapta, Erol Benzer'in yer aldığı otobüs bölümü kitaba farklı duygusal bir hava katmış. 

Kitabın dili ise akıcıydı. Zaten 133 sayfalık bir kitap ve eğer hızlı kitap okuyan birisiyseniz 1-2 saatte mutlaka bitirirsiniz. Kitabın bazı yerlerinde çok duygulandım. (Özellikle de kitabın sonunda.) O kadar güzel ve etkileyici bir kitaptı ki bazı yerlerde gerçekler yüzünüze acımadan çarpıyor. Bence polis olsanız da olmasanız da içinde kendinizden ya da çevrenizden mutlaka bir şeyler bulacaksınız ve artık polislere karşı farklı bir açıyla bakacaksınız. Kitap biraz daha kalın olsaydı daha çok hoşuma gidebilirdi ama bu şekilde de gayet güzel bir kitap olmuş. 

Bence bu kitabı polis olmak isteyenler mutlaka okumalı. Çünkü günümüzde o kadar üniversite mezunu var ki sırf bir işsizliğin baskısıysa hangi mesleğe daha kolay atanılıyorsa oraya yöneliyorlar. Bu mesleklerden birisi de polislik. Fakat polislik kolay bir meslek değil. Fedakarlık gerektirir, cesaret gerektirir, güç gerektirir. Son olarak toparlarsak bence polis olun ya da olmayın bu kitabı mutlaka okuyun. ;) 


Bunları Beğenebilirsiniz

9 yorum

  1. aa ne ilginç ya listeye aldım tımams :) so yazımun fotosunda adın var kiiii :) görüşürüüz :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim ☺ gördüm ama ne olduğunu anlamadım

    YanıtlaSil
  3. dün akşam, hasan başdemir yazına açıklama yapmıştım du yine yapayım. bak o fotoyu koyduğum yazının sonunda var açıklaması. arada bir blog tanıtımı yapıyom. senin blogu ve bikaç başka blogu tanıtcam da yarın filan işte, notlar almıştım kağıda, onun fotosu o, arkadaşlar sormuştu da nasıl not tutuyorsun diyeee, ben de fotosunu çektim işte. senin blogda da kitaplar çok güzel ve değişik kitaplar okuyon. tanıtcam işteee bizim kitap blogçu arkadaşlarımız görsün diye :) oydu işteee :)

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim ☺ Ben de birçok bloga girip yazılarını okuyorum ama o işlerde pek iyi değilim. Sizin blogunuza girdim takip et yazısını falan göremedim.

    YanıtlaSil
  5. nası yaaa, blogumda en üstte en tepede sağda duruyoooo ki en göze çarpan yerde amaa :)

    YanıtlaSil
  6. var ya sağda üstte, izleyiciler ve izle işteee orasıııı :)

    YanıtlaSil
  7. Tamamdır takip ettim. ☺

    YanıtlaSil
  8. heeey baaak baak baak ama son yazıma biii :)

    YanıtlaSil
  9. Görüş ve yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum. Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil