Evvel Zaman Olur Ki - Hasan Başdemir Kitap İncelemesi

Temmuz 03, 2016

Merhabalar... Bugün size okuduğum bir kitaptan bahsetmek istiyorum. Kitabımın ismi Evvel Zaman Olur Ki, yazarı ise Hasan Başdemir. 

'Evvel Zaman Olur Ki' isimli kitap iki bölüme ayrılmış. Ağaçlı görselde kurgulanmış ve karma hikayeler yer alıyor. İkinci kısımda ise baba ile çocuk ilişkisi ele alınmış.

Ben ilk olarak baba- çocuk ilişkisinin yer aldığı taraftan okumaya başladım. Bu bölümde aslında yazar kendi çocukluğunda babasıyla olan anılarını anlatmış. Yazar anılarını çok sade bir biçimde anlatmış. Bu yüzden de kitap çok hızlı bir biçimde ilerliyor. Küçük bir çocuğun gözünden olaylara, hayata ve insanlara bakış açısını kavrıyorsunuz. Kitabın bu bölümünün gerçek hikayelerden oluşması ve çocuğun küçük yaşta babasını kaybetmesi insanı çok etkiliyor. Bu bölümün sonunda çok üzüldüm. Zaten kısa bir kitaptı ve bu ilk bölüme gece okumaya başladım ve uyumadan önce bitirmiştim.


Ertesi gün ise ağaçlı görseldeki taraftan okumaya başladım. Bu kısımda kurgulanmış bir çok hikayeye rastlıyorsunuz. Aslında her ne kadar kurgulanmış hikayeler yer alsa da yazarın üniversite döneminde yazdığı hikayeler olduğunu düşünüyorum. Çünkü ele alınan bütün hikayeler üniversiteli öğrencilerin yaşadıklarını anlatıyor. Sanırım çevresindeki örneklerden etkilenip yazmış. Bu bölümdeki hikayeler de oldukça güzeldi. Hayatın önemini anlamamızı sağlıyor ve ilk bölümdeki kadar akıcı bir üsluba sahip.

Bu kitaba okumayı sevmeyenler bile başlayabilir. Çünkü okumayı sevdirebilecek, akıcı, sade tarzda bir kitap. Her yaştan insan okuyabilir. Ben okuduğum kitapları genellikle elimde tutmadığım için yine görsellerini ekleyemedim. Siz de bu kitabı alıp okuyup eşinize dostunuza hediye edebilirsiniz.

Hasan Başdemir'i okurken, eminim ki siz de benim gibi yapacak, kendi babanıza ulaşacağınız bir yolculuğa çıkacaksınız. 

- Zülfü Livaneli-
(Tanıtım Bülteninden)

Sayfa Sayısı: 144
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Tilki Kitap

                                                                   
                                                                       Verdiğim Puan: 4

Bunları Beğenebilirsiniz

3 yorum

  1. duymadığım bir yazar bi bakıyim sevmişsin seen :)

    YanıtlaSil
  2. Rastgele elime geçen bir kitaptı. ☺Ama ilk bölümde yazarın vefat eden babasıyla anılarını anlattığı için beni hüzünlendirmişti. 😕

    YanıtlaSil
  3. baksanaa, son yazımın fotosunda adın geçiyooo, açıklaması da en alttaaa :)

    YanıtlaSil